Oftest stillede spørgsmål

På denne side kan du finde svar på nogle af de oftest stillede spørgsmål fra vores kunder. Hvis du har brug for yderligere uddybning eller ikke kan finde svar på dit spørgsmål, er du velkommen til at kontakte din lokale CrossEyes-butik, som står klar til at hjælpe dig.

Hvad skal jeg betale for mine briller?

Hvad du skal betale for dine briller, afhænger af 1) om du bruger enkeltstyrke eller flerstyrke og 2) om du bruger under eller over +3 eller -3. Alle vores priser, uanset styrke, er inklusiv synsprøve, letvægtsglas, bredt læsefelt, hærdning, anti-refleks, korrigering for bygningsfejl og frit valg mellem alle stel.

 

Hvis du bruger enkeltstyrkebriller med en styrke på under +/- 3 koster brillen med alt inklusiv 1.395 kr. Bruger du over +/- 3 er prisen 1.995 kr. Bruger du flerstyrkebriller med en styrke på under +/- 3 er prisen for et par briller med alt inklusiv 2.995 kr. Er din styrke over +/- 3 koster brillen 3.995 kr.

 

Du finder vores prisliste her.

Hvilken styrke skal jeg have?

For at finde ud af hvilken styrke du bruger, skal du først have foretaget en synsprøve. Her måler optikeren om du har brug for enkeltstyrke- eller flerstyrkebriller og hvilken styrke du skal have på hvert øje for at kunne se skarpt.

 

Hos CrossEyes står vores dygtige optikere klar til at hjælpe dig. Du kan booke en tid til en gratis synsprøve – find din nærmeste butik her.

Hvordan booker jeg en synsprøve?

Du kan booke tid til en synsprøve på flere måder. Du kan booke en tid til en synsprøve online via vores bookingsystem. Find din nærmeste butik her og klik dig videre ind til din lokale butiks side, hvor du finder butikkens kalender. Her kan du booke den tid, der passer dig bedst.

 

Du kan også vælge at ringe til butikken, hvis du ikke er tryg ved vores onlinesystem. Kontaktinformationerne finder du her. En tredje mulighed er at besøge butikken og booke en tid.

 

Uanset hvad du foretrækker, står personalet i din lokale CrossEyes-butik klar til at hjælpe dig.

Hvilket stel skal jeg vælge?

Hos CrossEyes har vi frit valg mellem alle stel i butikken. Det betyder, at du kan vælge præcis det stel, du helst vil have. Du betaler stadig den samme pris, hvor stellet altid er inkluderet.

 

Det kan være svært at finde ud af, hvilke briller, der klæder dit ansigt bedst. Her kan du få råd og vejledning af salgspersonalet i din lokale butik, der står klar til at hjælpe dig.

 

Du kan finde et overblik over vores briller her, hvor du også kan se de forskellige kollektioner. Vi får nye kollektioner hjem 10-12 gange om året, så der hele tiden kommer nye stel på hylderne.

 

Om du skal vælge en brille fra fx Original, Limited eller RUSK-kollektionerne afhænger udover din ansigtsform også af din personlige stil og i hvilken sammenhæng, du skal bruge dine briller i. Overvej gerne hvor du primært skal bruge dine briller: Er det en hverdagsbrille der skal kunne holde til hårdt fysisk arbejde? Er det en hobby-brille du skal bruge når du sidder og bygger modelskibe? Er det en fest-brille der skal “larme” lidt og skabe opmærksomhed? Hvis du kan fortælle lidt om, hvordan du vil bruge dine nye briller, er det nemmere for medarbejderne i butikken at hjælpe dig med at finde den perfekte brille der bedst passer til dit behov.

Jeg har fundet et stel, jeg godt kan lide. Kan jeg få det i en anden farve?

Vi kan desværre ikke garantere, at alle stel er hjemme i de forskellige butikker. Mange af vores stel er fra Limited-kollektionen, hvilket betyder, at det enkelte stel kun produceres i et begrænset antal. Det gælder også for stel, der findes i flere farver.

 

Hvis du har set et stel på fx Facebook, Instagram eller her på vores hjemmeside, som du godt kan lide, kan du kontakte din lokale CrossEyes-butik for at høre, om de har stellet på hylderne. De kan også svare dig på, om de har stellet hjemme i andre farver eller om det er muligt at bestille stellet hjem fra vores lager.

Hvornår kan jeg hente mine nye briller?

Det tager typisk 14 dage fra du har valgt din brille til den er klar til at blive hentet i butikken. Personalet i butikken ringer eller sender en sms til dig, når dine briller er ankommet.

 

Det kan ske, at din brille bliver forsinket. I så fald kontakter butikken dig og informerer nærmere om, hvornår du kan hente din brille.

 

Hvis du er i tvivl om noget, kan du altid kontakte din lokale CrossEyes-butik.

Mine briller sidder dårligt. Hvad skal jeg gøre?

Dine briller skal tilpasses dit ansigt, så de sidder ordentligt. Når du første gang henter dine nye briller i butikken, bliver de rettet til. Det kan ske, at du må forbi butikken flere gange med dine nye briller for at få dem rettet til – det er meget normalt med nye briller, der kan ændre sig lidt ved brug.

 

Med tiden kan dine briller blive løse og glide ned, eller de kan føles for stramme og lave mærker på fx næsen eller bag ørerne. De fleste af disse problemer kan løses nemt ved en simpel tilretning af brillerne – kig forbi din lokale CrossEyes-butik, hvor personalet står klar til at hjælpe dig. Det er selvfølgelig helt gratis.

Mine briller er gået i stykker. Hvad gør jeg?

Hvis dine briller går i stykker eller du har en reklamation, skal du hurtigst muligt kontakte den butik, hvor du har købt dine briller. Her vil personalet hjælpe dig videre, så vi sammen kan finde en løsning.

 

Kan du ikke komme i kontakt med den butik, hvor du har købt dine briller, kan du kontakte vores hovedkontor på info@crosseyes.dk eller på telefon 61 22 31 33.

 

Klagemuligheder ved reklamation

Den 1. oktober 2015 indtraf der nye regler for forbrugerklager. Hvis du ønsker at klage over en vare, du har købt hos os, og vi ikke kan finde en løsning sammen, kan du sende klagen videre til Konkurrence- og Forbrugerklagenævnet:

 

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning

Carl Jacobsens Vej 35

2500 Valby

 

E-mail:  cfk@kfst.dk

Hjemmeside:  www.forbrug.dk

 

Bemærk, at Center for Klageløsning ikke tager stilling i den pågældende sag men sørger for at skabe en dialog mellem dig og os.

 

Hvis der ikke kan opnås enighed om en løsning, kan du vælge at kontakte Forbrugerklagenævnet.

Bemærk, at det er en forudsætning, at der stadig er reklamationsret på din vare, når du henvender dig til Center for Klageløsning. Derudover skal forbrugeren desuden forgæves have klaget til den erhvervsdrivende.

 

Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal ved indgivelse af en klage. Dette er særligt relevant, hvos du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klagen kan indgives her:  http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail-adresse:  info@crosseyes.dk.

Kan jeg få kontaktlinser hos jer?

Det er også muligt at tegne et kontaktlinseabonnement hos CrossEyes. Du kan vælge mellem 14-dages linser, endagslinser, månedslinser eller døgnlinser. Kontakt din lokale CrossEyes-butik for at høre mere om muligheden for et kontaktlinseabonnement eller læs mere her.